» ورزشی » یاوری:عملکرد مربیان و بازیکنان لایقِ پایه،مثل فریاد زیر آب شده است
یاوری:عملکرد مربیان و بازیکنان لایقِ پایه،مثل فریاد زیر آب شده است
ورزشی

یاوری:عملکرد مربیان و بازیکنان لایقِ پایه،مثل فریاد زیر آب شده است

1403/03/03 00


به گزارش پایگاه خبری پاعلم؛ سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال پایه در واکنش به لیست دعوت‌شدگان تیم‌ملی جوانان از دیده‌نشدن استعدادها و مربیان شهرستانی که در لیگ به نتیجه رسیدند انتقاد کرد و گفت: تیم‌های ملی جای آزمودن نیست، جای آزموده‌ها است.

محمد یاوری در گفت‌وگو با ایسنا پس از اعلام لیست ۲۶ نفره دعوتی به تیم ملی جوانان که تنها ۳ نماینده از اصفهان در آن قرار داشت، اظهار کرد: نفرات هر لیستی که اعلام می‌شود موافقان و مخالفانی دارد و سلایق و طرز تفکرات متفاوت است، اما مسائلی هست که نمی‌توان از آن گذشت. وقتی تیم نوجوانان و ۱۸ سال سپاهان قهرمان لیگ می‌شود، بالاخره یا مربی بسیار لایقی داشته یا بازیکنان بسیار خوبی دارد، هر کدام از این احتمالات باشد، باید در لیست دعوت‌شدگان باشند، اما نماینده‌ای نداشته و ۲ نماینده سپاهان از دیگر تیم‌های این باشگاه بوده‌اند.

وی افزود: اینجا یا بازیکنان خیلی خوب هستند و دیده نمی‌شوند، یا مربیان لایقی در رده پایه داریم ولی تیم ملی از قبل بسته شده است. ذوب‌آهن یک نفر دعوتی داشته و پادمایدک به عنوان نایب قهرمان رده ۱۸ سال نه بازیکن و نه مربی دعوتی نداشته است، اما باشگاهی که حتی جز ۴ تیم هم نبوده چندین دعوتی دارد. 

این پیشکسوت فوتبال اصفهان خاطر نشان کرد: برخی از کسانی که به کادر فنی تیم ملی می‌آیند می‌شناسم که انسان‌های خوب و سالمی هستند، اما این ربطی به مسائل فنی ندارد. کسی که کمک مربی رده نوجوانان می‌شود باید رزومه خیلی بالایی داشته باشد. حداقل ۳ بار قهرمانی کشور داشته و آزموده شده باشد. تیم‌های ملی جای آزمودن نیست، جای آزموده‌ها است.

یاوری ادامه داد: نمی‌دانم مربیانی که از شهرستان کار می‌کنند و به سطح یک و قهرمانی کشور می‌رسند جایشان کجاست! جوری برخورد می‌کنیم که انگار جامعه مربیان را طبقاتی کردیم و تنها یک طبقه مشخص دیده می‌شوند. استعدادیابی‌های نابی همچون کشف محمد جواد حسین‌نژاد از جویبار توسط آقای اصغرپور (اولین مربی حسین‌نژاد) انجام شده، ارمغان احمدی جذب بازیکنان پرپتانسیل را انجام داده و جلال اکبری آن‌ها را پرورش می‌دهد. اردلان سرتیپی نیز یکی دیگر از مربیان پایه قوی اصفهان است.صاحب شکری سعید جهانگیری جواد ماهری از مربیان لایق در رده پایه هستند. پس این مربیان کجای کار قرار دارند؟

او اضافه کرد: این مسائل تیم‌ملی را اذیت کرده و مربیان را ناامید می‌کند. این لیست اعلام شده تقریبا همان لیستی است که ۲ سال پیش با همین سرمربی به مسابقات جهانی رفتند، یعنی بازیکن جدیدی در این سطح در این مدت معرفی نشده؟ اینکه خیلی بد است! پس لیگ را چه کسی رصد می‌کند.

یاوری با تاکید بر اینکه تعصب شهرستانی ندارم، گفت: آقای گل لیگ که از تیم نساجی است، الان در میان دعوت‌شدگان تیم ملی جوانان قرار ندارد. این‌ها نقدی است که از آقای جلالی انتظار داریم رسیدگی کند تا تیم ملی پایه را نجات دهد. یک بازیکن با تمام شرایط سخت یک فصل بازی می‌کند، اما در نهایت با یک تست فرمالیته تمام می‌شود.

پیشکسوت فوتبال اصفهان بیان اینکه این روند بر تیم‌های بزرگسال و کیفیت تیم ملی فوتبال نیز در آینده اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: مربیان، بازیکنان و باشگاه‌ها در این مسیر ناامید می‌شوند. باشگاه‌ها سازندگی می‌کنند ولی در تمام لیگ جوانان و نوجوانان بازیکن جدید شایسته پیدا نشده که اضافه شوند! ۱۰ نفر از سراسر ایران خودم‌به شما معرفی می‌کنم. عباس حبیبی در لیگ برتر بزرگسالان بازی می‌کند، اما دعوت نمی‌شود.

او یادآور شد: دنبال مربی‌گری تیم ملی نیستم ولی باید مربیان برتر سراسر کشور دیده شوند، نه اینکه همیشه یک عده خاص آن هم از تهران.

یادآوری در پایان افزود: بازیکنی که به مسابقات بین‌المللی نمی‌رود، اما در باشگاه خودش نفر نخست است فردایی که با تیم باشگاهی به آسیا می‌رود که تجربه ندارد. باید از حق بازیکنان و مربیان بی نام، اما با کیفیت دفاع کنیم.

انتهای پیام

 
منبع: ایسنا

پایگاه خبری پاعلم – اسماعیل ملک نظری

به این نوشته امتیاز بدهید!

اسماعیل ملک نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + سه =

  • ×