» خبر » اخبار » انقلاب اسلامی یک تفکر و اندیشه است
انقلاب اسلامی یک تفکر و اندیشه است
اخبار

انقلاب اسلامی یک تفکر و اندیشه است

1403/06/31 00


به گزارش پایگاه خبری پاعلم؛ استاندار لرستان گفت: انقلاب اسلامی یک تفکر و اندیشه است.

ابوطالب شفقت امروز ۳۱ شهریور، در مراسم رژه نیروهای مسلح در خرم‌آباد با تبریک سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص)، بیان کرد: حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت بوده که برای اخلاق مبعوث شده‌ است، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن از پیامبر رحمت به‌ عنوان «وَإِنَّکَ لَعَلَیٰ خُلُقٍ عَظِیمٍ» یاد کرده‌ است.

وی با بیان نقش رزمندگان و آزادگان در دوران دفاع مقدس، گفت: شهدا با تقدیم جان خود انقلاب را حفظ کردند و نگذاشتند که دشمنان به خاک کشور دست‌درازی کنند.

شفقت با تأکید بر ضرورت تبیین ارزش و جایگاه دفاع مقدس برای نسل جوان ادامه داد: ما باید بدانیم که امنیت فعلی و حماسه‌های آفریده شده مرهون برکت خون شهیدان است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه اگر ایران امروز کشور مقتدر منطقه است به برکت خون شهیدان است، بیان کرد: استکبار به توانمندی ملت ایران اعتراف کرده‌است. دوران دفاع مقدس یک مقطع برجسته در تاریخ انقلاب و از نقاط باشکوه و باعظمت تاریخ ایران است که باید آن را شناخت و تبیین کرد.

شفقت با بیان به اینکه جوانان باید بدانند که دنیا به اقتدار، علم و ایمان مردم ایران اعتراف دارد، ادامه داد: دنیا فهمیده‌ است که نمی‌تواند نسبت به ایران اسلامی کج‌اندیشی کند. ما اگر دوران دفاع مقدس را واکاوی نکنیم نخواهیم توانست به ابعاد پیدا و پنهان این دوران برسیم و ما باید بدانیم که جنگ تحمیلی برای چه شروع شد؟ ما در جنگ تحمیلی از ماهیت انقلاب اسلامی دفاع کردیم و استکبار در پس از شکل‌گیری انقلاب به انحای مختلف سعی در ایجاد تشتت در کشور داشت.

وی با تأکید بر اینکه ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در مقابل صدام و تمام دنیا ایستادگی کرد، ادامه داد: سپاه، بسیج، ارتش و تمام نیروهای مسلح به‌ فرماندهی امام راحل(ره) به میدان آمدند و این رزم را ادامه دادند. مسجد پایگاه پشتیبانی جنگ بود و تداوم انقلاب با محوریت مسجد صورت گرفت، مردم در مساجد کمک‌های مردمی را برای ارسال به جبهه‌های نبرد جمع‌آوری می‌کردند و جوانان باید بدانند که صدام جنگ را با چراغ سبز آمریکا و حمایت مستکبران آغاز کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه جنگ برای تمامیت ایران اسلامی و از بین‌بردن کشور بود، تصریح کرد: انقلاب اقدام بزرگی بود که با پیوند مردم، امام راحل و اعتقاد به خدامحوری به‌وجود آمد. سران رژیم بعث دست‌نشانده استکبار و آمریکا بودند و دفاع مقدس دستاوردهای بسیار زیادی برای انقلاب داشته‌است و جنگ باعث صدور انقلاب اسلامی شد.

شفقت با اعلام اینکه انقلاب اسلامی یک تفکر و اندیشه است، گفت: اثر انقلاب اسلامی را در جبهه مقاومت و حتی کشورهای غربی می‌توان مشاهده کرد. جنگ تحمیلی پرده دروغ و تزویر استکبار را به نمایش گذاشت و باعث شد که ریشه انقلاب اسلامی مستحکم‌تر شود و ما دوست و دشمن خود را بشناسیم.

وی با بیان این نکته که آموزه‌های دفاع مقدس در دنیا اثر گذاشته‌است، تصریح کرد: جنگ تحمیلی به ما کمک کرد تا خودمان را باور کنیم و اعلام توانایی یکی از اثرات دفاع مقدس است. ارتش ایران ارتش قدرتمند منطقه و دارای بهترین نیروی انسانی است. نیروهای مسلح ما از مقتدرترین نیروهای مسلح منطقه است، یکی از دستاوردهای دفاع مقدس تعامل بین نیروهای مسلح و مردم بود و اثر این تعامل را اکنون در بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی می‌توان دید.

انتهای پیام

 
منبع: ا‌یسنا

پایگاه خبری پاعلم – میلاد بساطی نظری

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد بساطی نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 2 =

  • ×