» آرشیو » نماز جمعه پایگاهی برای طرح مطالبات مردمی است
آرشیو - اخبار

نماز جمعه پایگاهی برای طرح مطالبات مردمی است

1403/05/05 00


به گزارش پایگاه خبری پاعلم، حجت الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد اظهار کرد: پایگاه سیاسی و عبادی نماز جمعه ثمرات متعددی در ۴۵ سال گذشته داشته و عاملی برای وحدت ملی و قرارگاه اخلاق انقلابی بوده است.

وی افزود: در حوادث متعددی از جمله حوادث هفت تیر، هشت شهریور، در جریان حوادث سال های ۷۸، ۸۸، ۹۸ و ۱۴۰۱ نماز جمعه در بصیرت مردمی نقش داشته و همواره هم در بسیج مردم برای شرکت در انتخابات، پایگاه نماز جمعه نقش موثری داشته است که تمامی این اثرات می تواند به صورت فیلم و نمایش و در قالب زبان هنر بیان شود.

خطیب جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نماز جمعه تریبونی برای صدای مردم است، بیان کرد: مطالبات مردم همیشه در این تریبون به گوش مسوولان رسانده می شود و اگر خدمتی انجام شده باید مطرح و اگر خطری هم مردم را تهدید می کند پیش تر از همین تریبون به مردم اعلام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه طرح مطالبات مردم در پایگاه نماز جمعه در هر دولتی تداوم دارد، اضافه کرد: در دولت های دوازدهم و سیزدهم بارها از تریبون نماز جمعه در باره تنظیم بازار صحبت شده است.

وی افزود: هر گاه مردم از گرانی و شرایط سخت معیشتی در رنج بوده اند در تریبون نماز جمعه رنج مردم مطرح شده و اکنون هم همان رویه ادامه دارد و هر دولتی که باشد همچنان مشکلات مردم باید مطرح و پیگیری شود.

امام جمعه خرم آباد ادامه داد: کار خوب را باید تحسین کرد و آنجا هم که نیاز به تذکر هست باید با رعایت اخلاق اسلامی و بر اساس منطق تذکر داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی با اشاره به تلاش استاندار برای پیشرفت لرستان گفت: مدیران و مسوولان باید با همت و تلاش مضاعف همچنان به کار خود ادامه دهند و دچار کمترین ضعف و سستی در این دوران گذر نشوند.

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه کمترین ضعف و سستی به ضرر استان است، افزود: استان ما نیازمند تحول و جهش است و ما نیازمند مدیرانی با توانایی بسیار بالا هستیم که به مبانی انقلاب اسلامی پایبند باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر حضور بیشتر در نماز جمعه بیان کرد: هر چقدر افراد بیشتری در نماز جمعه شرکت کنند اثرگذاری این پایگاه بیشتر می شود پس علاوه بر امام های جمعه که نقش موثری در آگاه‌سازی و طرح مشکلات مردم دارند، خود مردم هم وظیفه شرکت در نماز جمعه را دارند.

وی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد گفت: رزمندگان اسلام در این عملیات، منافقان را متحمل شکست سختی کردند و سیلی محکمی به منافقان و صدام و حامیان آنها زدند.

امام جمعه خرم آباد افزود: تعداد ۷۰ نفر از رزمندگان لرستان نیز در این عملیات به شهادت رسیدند که شایسته است یک گرامیداشت برای آنها برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه غزه و فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است، یادآور شد: آنها نباید به فراموشی سپرده شوند و امروز در جهان حامیان فلسطین و غزه جز محبوب ترین ها و مدافعان صهیونیست نیز جز منفورترین مردم جهان هستند.

منبع: ایرنا

پایگاه خبری پاعلم – حجت بساطی زاده

به این نوشته امتیاز بدهید!

حجت بساطی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 14 =

  • ×