» فرهنگی » سینما و تئاتر » نسل جدید سینماگر در شهرستان‌ها با «جشن مهر سینما» دیده می‌شوند
نسل جدید سینماگر در شهرستان‌ها با «جشن مهر سینما» دیده می‌شوند
سینما و تئاتر

نسل جدید سینماگر در شهرستان‌ها با «جشن مهر سینما» دیده می‌شوند

1403/06/31 00

جلیل اکبری صحت، تهیه کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمای ایرنا اظهار کرد: در هر حرفه‌ای به خصوص در هنر، دیده شدن مهم‌ترین اصل است. بخش مهمی از دیده شدن به خود افراد و عملکرد هنرمند برمی‌گردد که امروزه آن را به عنوان برندینگ (ویژند) می شناسیم اما بخش دیگر این اتفاق به دولت و مسئولان برمی‌گردد که جایگاه هنر و هنرمند را به درستی ببینند و به آن ارج بنهند.

وی افزود: در کشور ما این اتفاق از دیرباز می افتاده ولی به صورت ثابت نبوده و با تغییر دولت‌ها، نگاه‌ها به سمت هنرمندان و تقدیر از آنان در حال تغییر بوده است ولی باید این مقوله تغییر کند که با تغییر جناح‌ها و گروه‌ها تقدیر از هنرمندان تغییر نکند و هر ساله از کسانی که در سینمای ایران کار کرده‌اند تقدیر شود.

جلیل اکبری صحت، تهیه کننده سینما

این تهیه‌کننده سینما بیان کرد: بعضی از هنرمندان‌ شهرستانی به دلیل اینکه در شهر خود به خوبی دیده نشدند، به سمت تهران مهاجرت کرده و در تهران دیده می‌شوند. یکی از کارهای ارزنده‌ای که «جشن مهر سینما» انجام داده، دیده شدن نسل جدید این حوزه در شهرستان است و این کار به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا در شهر خود بمانند و کار خود را آنجا ادامه دهند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال مرحوم اصغر یوسفی‌نژاد وقتی فیلم عروسک را ساخت، موج مناسب در تبریز و استان‌های شمال غربی کشور برای فیلمسازی شکل گرفت و این کارگردان فقید ثابت کرد که می‌توان در شهرستان فیلم ساخت و دیده شد اما دولت و سازمان سینمایی وقت، باوجود شعارها از این قضیه به خوبی استقبال نکرد و فیلم تا مدتی توقیف شد.

اکبری صحت توضیح داد: در توقیف و عدم صدور مجوز اکران فیلم عروسک، شورای نظارت اشتباه کرد و همین امر باعث شد که هنرمندان این فیلم احساس کنند که اگر در تهران فعالیت خود را ادامه دهند، استعداد آن‌ها بیشتر دیده شده و حق آن‌ها بدین گونه پایمال نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: با یک سیاست درست، روند کشور به سمتی می رود که باعث رشد و توسعه متوازن شود. البته دیده شدن همه فعالان عرصه اقتصادی ضروری است ولی هنر به دلایلی تاثیر سریع‌تر و آنی بر روی فرهنگ و اقتصاد کشور می‌گذارد.

منبع: ایرنا

پایگاه خبری پاعلم – محمد نظری

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =

  • ×