» آرشیو » فعالیت ۷۲ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در لرستان
فعالیت ۷۲ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در لرستان
آرشیو - اخبار

فعالیت ۷۲ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در لرستان

1403/06/15 00


محمد میرنصوری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: در راستای انتخاب رشته کنکور سراسری دانش آموزان هر شهرستان و منطقه یک پایگاه مشترک در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، یک پایگاه پسرانه و یک پایگاه دخترانه در مدارس منتخب راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این مراکز در ۲ نوبت صبح و عصر فعال هستند اظهار داشت: ۱۱۰ نفر از برترین مشاورین انتخاب رشته و برنامه‌ریزی درسی حوزه کنکور سراسری با شرکت در آزمون آمادگی و ارزشیابی و به روزترین اطلاعات حوزه تخصصی تحصیلی، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به والدین و دانش آموزان می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش استان لرستان با تعرفه دولتی متناسب با امکانات و شرایط اقتصادی هر ناحیه، منطقه و شهرستان فعالیت می‌کنند ادامه داد: همچنین به دانش آموزان بی‌بضاعت با ارائه معرفی‌نامه از کمیته امداد، بهزیستی یا نهادهای حمایتی رسمی به صورت رایگان ارایه خدمت می‌شود.

میرنصوری عنوان کرد: کمیته انتخاب رشته کنکور سراسری اداره کل آموزش و پرورش لرستان تا پایان فرآیند های مربوطه بر فعالیت‌ پایگاه‌های انتخاب رشته نظارت کامل خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتخاب رشته کنکور سراسری تا ۱۷ شهریور ماه انجام می شود گفت: مراکز انتخاب رشته تا پایان مهلت اعلام شده از سوی سازمان سنجش و یا تمدید احتمالی این زمان مشغول فعالیت هستند.

۲۸ هزار و ۴۲۸ داوطلب در نوبت دوم کنکور سراسری دانشگاه های استان با هم رقابت کردند که از این مجموع ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد بودند و بیشترین تعداد داوطلبان با ۱۷ هزار و ۱۳۱ نفر متعلق به گروه علوم تجربی بود.

منبع: ایرنا

پایگاه خبری پاعلم – حجت بساطی زاده

به این نوشته امتیاز بدهید!

حجت بساطی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

  • ×