» خبر » اخبار » عظمت عاشورا عامل بیداری جهان اسلام /تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره منطقه‌ای چلچراغ
عظمت عاشورا عامل بیداری جهان اسلام /تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره منطقه‌ای چلچراغ
اخبار

عظمت عاشورا عامل بیداری جهان اسلام /تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره منطقه‌ای چلچراغ

1403/04/10 00


به گزارش پایگاه خبری پاعلم؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: عظمت حماسه پرشکوه عاشورا مهمترین عامل بالندگی و بیداری جهان اسلام در طول تاریخ بوده و الهام‌بخش بسیار زیادی در تاریخ، تمدن فرهنگ و هنر ایران زمین و کشورهای اسلامی بوده است.

اعظم روانشاد روز یکشنبه در نشست هماهنگی دومین سوگواره منطقه‌ای چلچراغ با اشاره به اینکه انتقال ارزش‌های عاشورایی و نهضت حسینی حائز اهمیت ویژه است، افزود: عظمت حماسه پرشکوه عاشورا مهمترین عامل بالندگی و بیداری جهان اسلام در طول تاریخ بوده و الهام‌بخش بسیار زیادی در تاریخ و تمدن فرهنگ و هنر ایران زمین و کشورهای اسلامی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ترویج فرهنگی حسینی، فرهنگ‌سازی ادبیات حسینی، ارزیابی آثار فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای مرتبط با عاشورا، تولید محتوای عاشورایی، ترویج هنجارها، ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی- ایران و مقابله با تهاجم فرهنگی را از مهمترین اهداف برگزاری دومین سوگواره منطقه‌ای چلچراغ عنوان کرد و افزود: علاوه بر ترویج سبک زندگی حسینی، وحدت اسلامی، دشمن‌شناسی و بصیرت حسینی از مهمترین محور های سوگواره‌های عاشورایی استان لرستان است.

روانشاد با بیان اینکه بی‌شک همدلی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی موجب رقم خوردن رویدادهای فاخر فرهنگی و مذهبی در استان خواهد شد، افزود: این رویداد باید مورد توجه دستگاه‌های مختلف استان قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین سوگواره چلچراغ با ۱۴ دبیرخانه در شهرستان‌های استان فعالیت خود را آغاز کرد، افزود: رشته‌های این دوره در ۴ دبیرخانه آواها و نواها، خوشنویسی، فیلم‌نامه و نمایشنامه و تایپوگرافی و گرافیک دیجیتال متمرکز شده‌اند.

وی مهمترین نقطه قوت نخستین سوگواره چلچراغ را رسیدن بیش از ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره عنوان کرد و افزود: این استقبال برای برگزاری رویداد دوم ایجاد انگیزه شد و سوگواره منطقه‌ای براساس اقبال عمومی با حضور استان‌های کردستان، همدان، ایلام، خوزستان،  کرمانشاه و لرستان کلید خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این سوگواره تا ۳۱ تیرماه تمدید شده است افزود: اختتامیه این رویداد پس از اربعین حسینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 
منبع: ا‌یسنا

پایگاه خبری پاعلم – میلاد بساطی نظری

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد بساطی نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =

  • ×