» آرشیو » عزمی جزم برای تعیین سرنوشت خویش
عزمی جزم برای تعیین سرنوشت خویش
آرشیو - اخبار

عزمی جزم برای تعیین سرنوشت خویش

1403/04/08 10


به گزارش پایگاه خبری پاعلم، ملت ایران همواره با حضور پرشور و آگاهانه خود در پای صندوق های رای، ضمن خلق جلوه هایی باشکوه از بینش سیاسی خود و با رای به اقتدار نظام جمهوی اسلامی، تضمین کننده تداوم نظام بوده اند.
در لرستان نیز مردم از همان لحظات آغازین رای گیری در پای صندوق اخذ رای، بیانگر خلق حماسه ای از جنس حضور و احساس مسوولیتی است که مردم این سرزمین به گواه و شهادت حضور خود در مواقع ضروری به آن رسیده اند.
از مصادیق درخشش ملت و این اتفاق نظر همگان در پای صندوق های رای و دفاع از حق خود به عنوان تنها داشته و سهم سیاسی خود می توان به حضور جوانان و از جمله رای اولی ها، زنان، مردان جوان، میانسال و مسن اشاره کرد که این بار به پشتوانه بلوغ سیاسی خود آمده اند تا تضمین کننده حرکت رو به جلو ملت و اعتبار بین المللی سرزمین و دیار خود باشند.
مصداق بینش سیاسی مردمی که این بار پرشورتر و مسوولانه تر از قبل پای صندوق های رای حاضر شده اند، آن دختر جوان خوش لباسی است که روی از دوربین ها برنمی گرداند و با افتخار شناسنامه ممهور شده خود به مهر انتخابات چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری را به رخ می کشاند.
دختر جوان دانشجویی که به همراهی دوستان خود منتظر ثبت دیدگاه و رای خود به انتخاب اصلح در چهاردهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری است، در گفت و گو با ایرنا می گوید: با ماندن در صف و رسیدن نوبتش احساس خستگی نمی کند و قدر این روزنه امید را می داند و این فرصت حضور خود را غنیمت می داند.
این دختر دانشجو در پاسخ به اینکه خواسته و مطالبه اش از رییس جمهور آینده کشور چیست، می گوید: اصلی ترین خواسته ما جوانان اشتغال، مسکن و رفاه نسبی است.
بانوی میانسالی که همراه با مادر سالخورده خود و دست در دست فرزند برای شرکت در انتخابات به یکی از شعب اخذ رای در مرکز شهر آمده است، می گوید: مردم ما همیشه در همه انتخابات، حاضر شده اند تا با حضور خود مهر تاییدی بر اقتدار کشور زده باشند.
این بانوی کارمند می گوید: امروز وظیفه همه ماست چه پیر و چه جوان که در این همایش بزرگ سیاسی با اتحاد و همبستگی ملی شرکت کنیم و با باور به اثرگذاری خود در سرنوشت خود و مملکتی که در آن زندگی می کنند، باعث عزت و سربلندی کشورمان شویم.
وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات بخشی از حقوق شهروندی است، اظهار کرد: ما با شرکت در انتخابات با همراه کردن فرزندان خردسال خود در این شور و هیجان انتخاباتی شریک می شویم.
در گوشه ای دیگر از شهر در شرایطی که روز به نیمه رسیده و گرمای آفتاب شدت بیشتری گرفته مرد میانسالی که بر روی ویلچر نشسته است و با همراهی و کمک همسرش به انتهای صف ملحق می شود، در پاسخ به اینکه علت و انگیزه اش از حضور در انتخابات چیست، می گوید: من آمده ام تا با همراهی مردم سرزمینم در سرنوشت خود سهمی داشته باشم و این حضور یکپارچه مردم در پای صندوق های رای بیانگر درک بالای مردم و موقعیت شناسی آنهاست که در هر موقعیتی که به ارزش حضور خود باور داشته اند، به میدان آمده اند.
این مرد میانسال نشسته بر ویلچر در پاسخ به اینکه خواسته ات از رییس جمهور چیست، می گوید: که ما امروز آمدیم و به وظیفه خود عمل کردیم مابقی راه بر عهده مسوولان است که آنچه که لایق این ملت است را از آنها دریغ ننمایند، عزت و احترام ملی و بین المللی مهمترین خواسته مردم است.
پسر جوانی که ظاهرش نشان از رای اولی بودنش دارد نیز در میانه های صف قرار دارد و زمان ثبت اولین تجربه سیاسی خود را انتظار می کشد.
در گوشه ای دیگر از شهر و در یکی دیگر از شعب اخذ رای بروجرد، همچنان صف های طولانی حکایت از حضور گسترده و حماسی مردم در انتخابات دارد بانوی ۵۱ ساله خانه داری که به همراه خانواده برای شرکت در انتخابات آمده می گوید: آمده تا در این شرایط اثرگذاری خود در سرنوشت کشورش را اعلام کند.
وی می گوید: که در هر خانواده ای جوان تحصیل کرده و دانشجو وجود دارد اینها سرمایه های ما هستند که باید شرایط مطلوبی برای ازدواج و اشتغال آنها فراهم شود تا جامعه به سمت پویایی و نشاط پیش رود.
این مادر می گوید: که امنیت و آرامش در جامعه و به دنبال آن آرامش در خانواده مهمترین خواسته من از رییس جمهور است.

به گزارش پایگاه خبری پاعلم؛ ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی، انتظامی، هیات نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش بینی شده است.

یک هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای در استان لرستان پیش بینی شده که یک هزار و ۲۰ شعبه از این مجموع ثابت و مابقی سیار هستند همچنین ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه نیز روستایی است و بیشترین شعب با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم آباد و کمترین با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان می باشد.

۳۶ هیات اجرایی در استان شکل گرفته که ۱۲ هیات در شهرستان ها و مابقی در بخش ها بوده و قالب آنها همان هیات های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی است همچنین تمام افراد موثر در اجرا، آموزش های لازم حضوری و غیرحضوری را دیده و امکانات اجرایی برای برگزاری انتخابات با همکاری همه دستگاه ها فراهم آمده است.

اخذ رای در تمام کشور به صورت دستی اما احراز هویت همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک است.

منبع: ایرنا

پایگاه خبری پاعلم – حجت بساطی زاده

به این نوشته امتیاز بدهید!

حجت بساطی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 5 =

  • ×