» فرهنگی » سینما و تئاتر » روایت درست – ایرنا
روایت درست - ایرنا
سینما و تئاتر

روایت درست – ایرنا

1403/04/08 10


این حال مثبت و منفی در تک به تک فریم ها قابل لمس است. به همین دلیل خیلی از فیلم‌ها با وجود پروداکشن بزرگ و حتی کارگردانی یا فیلمبرداری قابل قبول با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌کند و انگار همه چیز مکانیکی است. صحنه‌ها و کاراکترها در میزانسن‌های مختلف قوام نیامدند و انرژی خوب ساطع نمی‌کنند. یکی از وظایف مهم لیدر گروه اعم از کارگردان و تهیه کننده زدودن موج منفی و جایگزین کردن امواج مثبت در گروه است. گاهی با یک لبخند. یک نگاه مهربان .بیان یک خسته نباشید عمیق و« قدردانی کردن » می توان به فرایند بالا براحتی دست یافت. آنهایی که در این هنر و حرفه می‌مانند و سال‌ها شناسنامه برای خود تدوین می‌کنند هنرمندانی هستند که چشم بر مسائل مادی بسته و دل به هنر خود دارند، لذا طرز و لحن برخورد با هنرمندان بسیار متفاوت با سایراقشار در یک جامعه است.

متین اوجانی از جمله کارگردان‌هایی است (در طول همه این سال‌ها کمتر دیده‌ام) به نکات مهم بالا اشراف کامل دارد. وقت برای گروهش می‌گذارد تا اگر مشگلی است براحتی حل کند. به پیشکسوتان احترام می‌گذارد و برای آنها ارزش قائل است. در عوض گروه برای اثبات و ساخت یک اثر هنری و ماندگار از جان مایه می‌گذارند.

این جمعیت قابل کنترل فیلمی با روایت درست و نمایش گرفتاری‌های زندگی امروز، مخاطب را به خانواده دوستی و عاشقی پیوند می‌دهد. دغدغه‌های مادر عاشقی که با وجود فراموشی، عشق را به فرزندان خود القا می‌کند و باور او دوست داشتن یکدیگر و به داد هم رسیدن است. انتخاب درست و بجای بازیگران و پاس کاری‌ها در دیالوگ و میزانسن‌های درخشان از نقاط قوت فیلم است.

زمان دیدن فیلم مخاطبان مشتاق با کاراکترها همزاد پنداری می کنند، با آنها می خندند و می گریند… که این برحس و حال و برداشت من از فیلم صحه محکمی می‌گذارد و بر قدرت و پتانسیل این اثر می‌افزاید. به عنوان عکاس چشم‌های خانم فریده سپاه منصور از پشت ویزور دوربینم دنیایی از رازهای همان سکانس را هویدا می ساخت.

منبع: ایرنا

پایگاه خبری پاعلم – محمد نظری

به این نوشته امتیاز بدهید!

محمد نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =

  • ×