» آرشیو » تکذیب اظهارات فرماندار/ آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر ادامه دارد |
آرشیو - اخبار

تکذیب اظهارات فرماندار/ آتش‌سوزی جنگل‌های پلدختر ادامه دارد |

1403/06/22 20

به گزارش پایگاه خبری پاعلم؛ درحالی‌که احسان علی پوری فرماندار پلدختر و رئیس ستاد بحران شهرستان اعلام کرده بود که آتش‌سوزی جنگل‌های کوه «کیالان پاعلم» روبروی کارخانه آهک هیدراته مهارشده است، خبرها حاکی از آن است که عملیات مهار همچنان ادامه دارد و نیروهای مردمی درخواست یک فروند بالگرد آب‌پاش ایلوشین کرده‌اند.

دهیار پل تنگ (پاعلم) پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: آتش سه‌شنبه‌شب به جان جنگل‌های کوه «کیالان پا علم» افتاده و باگذشت سه روز جدال نفس‌گیر درختان جنگلی زیادی در آتش می‌سوزند.

حمید مهدی‌نژاد، اظهار کرد: با وجود عملیات اطفا به‌صورت ترکیبی هوایی و زمینی اما تلاش‌ها عقیم و بی‌نتیجه مانده است.

وی افزود: طی روز گذشته و امروز چند سورتی پرواز توسط دو فروند بالگرد هلال‌احمر صورت‌گرفته و نیروهای محلی و منابع طبیعی و امدادی به منطقه هلی‌برد شدند که شعله‌ورشدن لحظه‌به‌لحظه آتش و گسترده آن به طول سه و عرض یک کیلومتر و همچنین صعب‌العبور و صخره‌ای بودن و شیب تند منطقه، وزش باد پوشش گیاهی فراوان متأسفانه توان نیروها را کاهش داده و عملیات اطفا را با مشکل مواجه ساخته است.

دهیار پل تنگ (پاعلم) پلدختر با بیان اینکه آتش‌سوزی ۷۲ ساعت گذشته که همچنان ادامه دارد خسارت‌های زیادی به منابع طبیعی و جنگل‌های منطقه وارد کرده است، گفت: شعله‌های سر به فلک کشیده آتش در حال نزدیک‌شدن به قله کوه «کیالان» است و در صورت عدم اعزام بالگرد آب‌پاش به منطقه، آتش به کوه «تخت چان» واقع در پشت کوه «کیالان» سرایت خواهد کرد.

 
منبع: مهر

پایگاه خبری پاعلم – پژمان سبزی کردعلیوند

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

پژمان سبزی کردعلیوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 7 =

  • ×