» خبر » اخبار » مشکل آب شرب رومشکان با تامین ۱۰۰ میلیارد تومان حل می‌شود
مشکل آب شرب رومشکان با تامین ۱۰۰ میلیارد تومان حل می‌شود
اخبار

مشکل آب شرب رومشکان با تامین ۱۰۰ میلیارد تومان حل می‌شود

1403/03/06 00


به گزارش پایگاه خبری پاعلم؛ استاندار لرستان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان با تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان مشکل آب شرب رومشکان را حل خواهد کرد.

ابوطالب شفقت امروز در حاشیه شورای اداری  رومشکان اظهار کرد: با توجه به استعداد بالای کشاورزی این منطقه تامین آب مهمترین دغدغه مردم رومشکان است.

وی افزود: پیشنهاداتی برای پمپاژ آب رودخانه سیمره و جابجایی سهم‌بری سد سیمره و معشوره شد که باید از طریق مکاتبه با وزیر نیرو پیگیر شویم.

استاندار لرستان گفت: جاده ترانزیتی که استان خوزستان را به کرمانشاه متصل می‌کند پرتردد است که باید برای ساماندهی و تعریض آن از طریق شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین اعتبار شود.

وی تصریح کرد: حریم جاده‌ها در این منطقه به‌گونه‌ای است که زمین‌های کشاورزی منطقه را از بین می‌برد و باید مطالعات جدید انجام و تجدید نظر شود.

شفقت آب آشامیدنی را از دیگر مشکلات مهم شهرستان رومشکان عنوان کرد و گفت: برای تامین آب آشامیدنی اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان نیاز است که شرکت آب و فاضلاب استان قول مساعد داد که این مشکل را مرتفع کند.

وی به تپه‌های باستانی داخل شهر چغابل اشاره کرد و افزود: طی پروتکلی با ایجاد تفاهم بین شهرداری و میراث فرهنگی این دو تپه تاریخی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

 
منبع: ا‌یسنا

پایگاه خبری پاعلم – میلاد بساطی نظری

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد بساطی نظری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 15 =

  • ×