مراجع رسیدگی به درخواستهای کارگری در لرستان افزایش یافت
به گزارش پایگاه خبری پاعلم علی جهانی روز شنبه در جمع کارکنان حوزه روابط کار بر لزوم اجرای عدالت در رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر بهره وری در رونق تولید بروز اختلاف بین کارگر و کارفرما در واحدهای تولیدی است.
وی مهمترین وظیفه ذاتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از حق کارگر و کارفرما عنوان کرد و گفت: در رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما ضمن تسریع در صدور آرا، اجرای عدالت و صدور آرای سازشی باید در اولویت باشد تا حقی از کارگر و کارفرما ضایع نشود ، چراکه یک واحد اقتصادی فعال هم منافع کارفرما را تامین و هم امکان تداوم اشتغال و دریافت مزایا را برای کارگر مهیا میکند .
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی لرستان افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته، تعداد جلسات و مراجع رسیدگی به درخواست و اختلافات واحدهای کارگری در استان افزایش یافته که این اقدام منجر به کاهش مدت زمان رسیدگی به دادخواست های کارگر و کارفرما شده است.
جهانی با بیان اینکه ایمنی و بهداشت محیط کار زمینه تحقق رفاه اجتماعی کارگران و جامعه اقتصادی را فراهم می کند، اظهار داشت: بازرسان کار نیز با زمانبندی دقیق وحضور مستمر و مفید در واحدهای اقتصادی استان، آموزش های لازم را به کارگران و کارفرمایان ارائه کنند و با شناسایی محیط های مخاطره آمیز تذکرات لازم را گوشزد نمایند تا حادثه ای رخ ندهد .
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: یکهزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در استان سه ماهه امسال واصل شده که ۷۵۰ دادخواست در هیات تشخیص و ۲۲۰ دادخواست در هیات حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رای شده است.
جهانی بیان کرد: طی سه ماهه امسال میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به ۴۰ روز کاهش یافته و با احتساب پرونده های سال قبل حدود ۸۰درصد منجر به صدور رای قانونی شده است.
وی آراسازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی استان را ۳۶ درصد عنوان کرد و افزود: مهمترین علت کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان در سالجاری در پی اصلاح فرآیندها، تجهیزات و همچنین افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته است.
منبع: ایرنا
پایگاه خبری پاعلم – بساطی

